Case study: reklama dla projektanta wnętrz

Kolejną branżą, której promocją dzisiaj się zajmiemy jest branża wnętrzarska. Jak powinna zostać zbudowana reklama dla projektant wnętrz? Jakich kanałów promocji użyć? Jak zdefiniować grupę docelową? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź dzięki analizie nieśniejszego case study.

Klient: Klientem była niewielka krakowska firma, która w swojej ofercie ma projektowanie wnętrz na terenie całego kraju. Przedsiębiorstwo istnieje na rynku kilka lat, a już może pochwalić się licznymi realizacjami. Dzięki temu portfolio klienta jest całkiem pokaźne i stanowi atut, który warto wykorzystać w reklamie firmy.

Target: ponieważ firma działa na terenie całej Polski, grupa docelowa nie została ograniczona terytorialnie – podjęte działania promocyjne musiały mieć zasięg ogólnopolski. Reklama powinna być kierowana do właścicieli mieszkań. Choć na aranżacje wnętrz mogą zdecydować się także wieloletni właściciele budynków, to jednak trzonem grupy docelowej są kobiety w wieku 30 – 40 lat, z wykształceniem wyższym, zarabiający średnią krajową, mieszkańcy średnich i dużych miast, którzy nie dawno kupili mieszkanie lub planują zakup w najbliższym czasie.

Obok klientów indywidualnych drugą grupę docelową mogą stanowić właściciele nowopowstających firm, restauracji, salonów fryzjerskich i kosmetycznych oraz hoteli. Jednak w przypadku omawianej firmy reklama skupiła się przede wszystkim na klientach indywidualnych.

Podjęte działania marketingowe:

  • kanał na YouTube – na potrzeby kampanii marketingowej został stworzony kanał na YouTube, w którym projektanci z firmy Klienta przeobrażali mieszkania swoich zleceniodawców. Prezentowano mieszkanie przed, wywiad z właścicielami, którzy mówili o swoich oczekiwaniach, wideo przedstawiało też prowadzone prace z opinią architekta, a na koniec zadowolonych właścicieli w zaaranżowanym mieszkaniu, zobacz filmy związane z projektowaniem wnętrz publikowane na youtube: https://www.dom-art.pl/wideo/

  • reklama na YouTube – stanowiła uzupełnienie działań w ramach serwisu, zostało nakręcone kilkusenkundowe wideo promujące kanał. Reklamy typu TrueView In-Stream wyświetlane były użytkownikom przed obejrzeniem filmu w serwisie oraz jako sześciosekundowy przerywnik użytkownikom aplikacji mobilnej. Z założenia kanał na YouTubie miał przedstawiać portfolio w wersji wideo oraz przekierowywać do strony firmowej, co udało się osiągnąć, oglądający często zadali pytania i byli zainteresowani ofertą,

  • pozycjonowanie strony www – obok kanału na YouTube, który także kierował do strony www, zostały podjęte działania marketingowe w ramach pozycjonowania witryny w wyszukiwarce Google. Wybrane frazy kluczowe to: „projektowanie wnętrz”, „projektant wnętrz”, „aranżacja wnętrz” i „projektowanie wnętrz cena”, „dobry projektant wnętrz”,

  • udział w targach mieszkań – obok działań online, prowadzone były też akcje offline. W przypadku omawianej firmy był to udział w targach mieszkań we wszystkich dużych miastach polski. Ponieważ reklama kierowana była do osób, które planują zakup mieszkania taki wybór miejsca okazał się niezwykle trafny. Klienci często pytali o możliwość aranżacji, prosili o kontakt do firmy, a efektem była duża liczba zamówień, która przyniosła firmie znaczący wzrost zysków.