Jaka powinna być skuteczna reklama sklepu z ubraniami?

Na rynku sklepów, które sprzedając ciuchy konkurencja jest naprawdę duża, dlatego też konieczna jest skuteczna i dobrze prowadzona kampania reklamowa, która pomoże zwiększyć obrony firmy, która ma w swojej ofercie odzież.

Działania reklamowe w przypadku takiego biznesu mogą być prowadzone wielotorowo, wszystko zależy od specyfiki przedsiębiorstwa, które ma być reklamowane. Oto kilka pomysłów na to jak powinna wyglądać reklama sklepu z ubraniami:

  1. Kampania bilbordowa – jednym z pomysłów może być prowadzenie kampanii outdoorowej i rozwieszenie w całym mieście plakatów zachęcających od wizyty w sklepie. Ten typ marketingu będzie skuteczny zwłaszcza w przypadku działających lokalnie sklepów – zarówno małych, indywidualnych przedsiębiorstw, jak i dużych galerii handlowych. Badania dowodzą, że kampania bilbordowa jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy i właśnie dla tego warto z niej skorzystać. W przypadku takiej kampanii nie można zapomnieć o jednym – umieszczeniu na plakacie adresu sklepu. Bilbordy natomiast powinny znaleźć się w bardzo uczęszczanych punktach miasta.

  2. Reklama w internecie – ta forma sprawdzi się, jeśli firma ma swoją stronę internetową lub profil na Facebooku. Spektrum działań reklamowych w internecie jest ogromne. Począwszy od reklam banerowych, przez pozycjonowanie strony i kampanie adwords aż po filmiki promocyjne na YouTube. Wszystkie podejmowane w internecie działania powinny być dostosowane do działalności firmy. Inaczej powinny być reklamowane sklepy internetowe, gdzie zakupu można dokonać w sieci, a inaczej sklepy stacjonarne, które choć posiadają własną stronę www, to jednak nie udostępniają możliwości zakupu przez internet.

  3. Kampania teaserowa – niebanalna, zaskakująca może humorystyczna. Prowadzona na terenie miasta, da mieszkańcom powód do rozmyślań i zastanawiania się o co chodzi. Reklama teaserowa może być najlepszym sposobem na promocje działającego lokalnie sklepu. Warto rozważyć taką możliwość, jednak trzeba pamiętać, że w teaserze najważniejsze jest zaskoczenie, zatem pomysł i jego dopracowanie będą miały dominujący wpływ na osiągnięte efekty. Jeśli mieszkańcy kampanii nie zauważą lub ją zignorują, wówczas można nie osiągnąć założonych celów reklamowych.

  4. Kampania uliczna – dość nietypowy sposób reklamy, zamiast rozdawać ulotki można na chodnikach w mieście sprayem wymalować informacje o sklepie i jego adresie lub na przykład rysować kroki prowadzące do sklepu, jeśli reklama będzie w pobliżu. To dobry sposób dla sklepów położonych w lokalach na uboczu.

Naturalnie to nie wszystkie środki po jakie można sięgnąć chcąc promować sklep z odzieżą. Każde podejmowane działanie powinno brać pod uwagę specyfikę danego sklepu: jego wielkość, obszar i zasięg działania, budżet jaki może zostać przeznaczony na kampanię reklamową oraz określoną grupę klientów, do których reklama powinna dotrzeć. Biorąc po uwagę wszystkie te elementy można rozpocząć planowanie działań reklamowych, które przyniosą pożądane efekty i zwiększą obroty sklepu oraz powiększą grono klientów.

Autor: Sklep z ubraniami Niren